1
|
- Prof. Emanuela Cerchez
- C. N. “Emil Racovita” Iasi
|
2
|
- Sa prezinte informatii in mod atractiv, percutant, memorabil
|
3
|
|
4
|
- Principiul nr. 1:
- Realizati designul in concordanta cu publicul tinta si cu mesajul pe
care doriti sa-l transmiteti!
|
5
|
|
6
|
- Textul transmite cea mai mare parte din informatie
- Sa fie lizibil
- Sa raspunda la intrebarile:
- ce? cine? cand?
|
7
|
- Creati in mod clar o ierarhie vizuala/ structura logica:
- Prin dimensiune – cu cat textul este mai important, dimensiunea sa fie
mai mare
- Prin font: lizibil, compatibil cu scopul
- Prin pozitionare – informatiile mai importante cat mai sus; elementele
care au legatura logica plasate in proximitate
- Exemplul 1
|
8
|
- Expert Impex (021) 724
35 65
- Emilian Popescu
- Str. Florilor nr. 9
Bucuresti
|
9
|
|
10
|
- Contrastul trebuie sa fie mare!
- Evitati ca textul, background-ul, grafica sa aiba aceleasi
caracteristici cromatice (hue, saturation, lightness)
|
11
|
|
12
|
- Elementele de identitate vizuala trebuie utilizate mereu la fel, in
aceeasi forma!!!
- Exemplul 1
|
13
|
- Liniile imaginare din compozitie trebuie sa convearga catre elementul de
maxim interes.
- Exemplul 1 Exemplul
2
- Aliniati elementele unele in raport cu celelalte in functie de un grid
imaginar
- Exemplul 3 Exemplul 4 Exemplul 5
|
14
|
- Prea multa culoare? derutant, haotic!
- Prea putina culoare? Plicticos!
- Scopul este sa focalizam atentia pe mesaj!!!
|
15
|
|
16
|
|
17
|
|
18
|
- Daca sunt prea multe obiecte grafice la care sa ne uitam, practic nu vom
vedea nici unul dintre ele!
- Focus pe mesaj!
- Elementele de grafica trebuie sa potenteze mesajul, nu sa distraga
atentia de la mesaj
|
19
|
|
20
|
- Spatiul alb (negativ) intr-o imagine are la fel de multa importanta!
- Exemplul 1 Exemplul 2
- Poate contribui (sau dimpotriva) la echilibrul, armonia, ritmul,
unitatea compozitiei
- Poate conferi dinamism, contrast, focalizare
|
21
|
|
22
|
|
23
|
- Perfection (in design) is achieved not when there is nothing more to
add, but rather when there is nothing more to take away.
- (Antoine de Saint-Exupéry)
|