Notes
Slide Show
Outline
1
Un prim pas spre design
  • Prof. Emanuela Cerchez
  • C. N. “Emil Racovita” Iasi
2
Care este rolul unui afis?
  • Sa prezinte informatii in mod atractiv, percutant, memorabil
3
Regula #0

  • Nu exista reguli!
4
Totusi…
  • Principiul nr. 1:


  • Realizati designul in concordanta cu publicul tinta si cu mesajul pe care doriti sa-l transmiteti!
5
Doua exemple
6
Textul
  • Textul transmite cea mai mare parte din informatie
  • Sa fie lizibil
  • Sa raspunda la intrebarile:
  •             ce? cine? cand?
7
Lizibilitate? Cum?
  • Creati in mod clar o ierarhie vizuala/ structura logica:


  • Prin dimensiune – cu cat textul este mai important, dimensiunea sa fie mai mare


  • Prin font: lizibil, compatibil cu scopul


  • Prin pozitionare – informatiile mai importante cat mai sus; elementele care au legatura logica plasate in proximitate


  • Exemplul 1
8
De exemplu
  • Expert Impex                                (021) 724 35 65





  • Emilian Popescu






  • Str. Florilor nr. 9                                      Bucuresti
9
Evidentiere, proportii
  • Evidentiere


  • Proportii



10
Lizibilitate? Cum?
  • Contrastul trebuie sa fie mare!


  • Evitati ca textul, background-ul, grafica sa aiba aceleasi caracteristici cromatice (hue, saturation, lightness)
11
Lizibilitate? Cum?
12
Identitate vizuala
  • Elementele de identitate vizuala trebuie utilizate mereu la fel, in aceeasi forma!!!


  • Exemplul 1


13
Ordine, perspectiva, focalizare
  • Liniile imaginare din compozitie trebuie sa convearga catre elementul de maxim interes.
  • Exemplul 1                        Exemplul 2
  • Aliniati elementele unele in raport cu celelalte in functie de un grid imaginar
  • Exemplul 3    Exemplul 4    Exemplul 5
14
Armonie, echilibru
  • Prea multa culoare? derutant, haotic!


  • Prea putina culoare? Plicticos!


  • Scopul este sa focalizam atentia pe mesaj!!!


15
Regula treimilor
16
Regula treimilor
17
Regula treimilor
18
Simplitate!
  • Daca sunt prea multe obiecte grafice la care sa ne uitam, practic nu vom vedea nici unul dintre ele!


  • Focus pe mesaj!


  • Elementele de grafica trebuie sa potenteze mesajul, nu sa distraga atentia de la mesaj
19
Trei exemple
20
Spatiul alb
  • Spatiul alb (negativ) intr-o imagine are la fel de multa importanta!


  • Exemplul 1       Exemplul 2


  • Poate contribui (sau dimpotriva) la echilibrul, armonia, ritmul, unitatea compozitiei


  • Poate conferi dinamism, contrast, focalizare


21
Un exemplu
22
Exemplu
23
Concluzie…

  • Perfection (in design) is achieved not when there is nothing more to add, but rather when there is nothing more to take away.
  • (Antoine de Saint-Exupéry)