|
FACILITATI |
|
|
".Campion"
pe Internet
".Campion" reprezinta initiativa
comuna a companiei SIVECO Romania si a Ministerului Educatiei
in cadrul proiectului "Centrul Virtual de Excelenta", din
care face parte si "Cupa SIVECO", competitie a carei editie
secunda se afla in plina desfasurare. Scopul principal este
de a stimula pasiunea elevilor pentru informatica, dar si
de a oferi tuturor elevilor sanse egale la obtinerea de performante
in acest domeniu. Peste 2000 de elevi s-au inscris deja la
".Campion" - competitie gazduita pe pagina web a Liceului
de Informatica Grigore Moisil din Iasi (http://campion.edu.ro).
Link-ul catre acest website se afla postat pe www.portal.edu.ro.
Creatorii morali ai proiectului sunt profesorii Ema Cerchez,
Marinel Serban, Dana Vladoiu, Doru Popescu Anastasiu, Nistor
Mot, care creeaza saptamanal zeci de probleme de valoare si
dificultate internationala. Ei colaboreaza cu o echipa exceptionala
de sase fosti olimpici internationali (http://campion.edu.ro/team.php)
din care unul, Mihai Patrascu, este student MIT si deja considerat
savant in algoritmica. ".Campion" este mai mult decat un concurs:
este o adevarata experienta de eLearning, o "meditatie" virtuala
la care poate participa oricine, de acasa, din fata propriului
computer. Cele 10 runde in care este structurata competitia
dau posibilitatea intocmirii unor clasamente bine fundamentate
la incheierea rundei finale, programata pentru data de 13
aprilie. Primii zece clasati la fiecare categorie de varsta
vor participa la o tabara de instruire sponsorizata de catre
SIVECO Romania. La ".Campion" poate participa orice elev care
are acces la un computer conectat la Internet. Competitia
este structurata pe grupe de varsta: grupa mica - elevi pana
la clasa a IX-a inclusiv; grupa mijlocie - elevii din clasa
a X-a si grupa mare - elevii din clasele XI-XII, insa, pentru
cei mici, dar avansati in domeniul pregatirii informatice,
exista posibilitatea de a concura la o grupa mai mare. Cei
inscrisi in concurs fac pregatire in runde. In cadrul unei
runde sunt propuse spre rezolvare cate doua probleme de factura
algoritmica. Rezolvarea unei probleme presupune implementarea
solutiei in unul dintre limbajele de programare Pascal, C
sau C++ si trimiterea acesteia spre evaluare prin intermediul
site-ului. Rundele de pregatire alterneaza cu cele de concurs.
La o runda de pregatire sunt propuse probleme pe care participantii
urmeaza sa le rezolve in doua saptamani. O data pe luna are
loc o runda de concurs, in care participantii rezolva problemele
propuse contratimp, in scopul de a se antrena pentru competitiile
de informatica. Elevii trebuie sa trimita solutiile numai
prin intermediul site-ului, pana la data si ora specificate
ca moment de terminare a rundei respective. Toate solutiile
trimise sunt evaluate cu soft de evaluare automata, in conditii
similare cu cele existente la olimpiadele internationale de
informatica. Evaluatorul a fost elaborat de Mihai Patrascu
si a fost utilizat atat in 2002, cat si in 2003 la pregatirile
lotului national de informatica, precum si la Balcaniada de
Informatica 2003, care s-a desfasurat in Romania, la Iasi.
|