|
|
Programarea in limbajul C/C++ pentru liceu. Volumul II
|
Editura: Polirom, 2005 |
În cel de al doilea
volum ne adresam celor deja initiati si prezentam metode si
tehnici de programare (recursivitate, metoda "Divide et
Impera", metoda Backtracking, metoda programarii dinamice,
elemente de combinatorica). Maniera de abordare este similara
celei din primul volum - nu oferim o documentatie tehnica, preocuparea
noastra esentiala este de a dezvolta gândirea algoritmica
si apoi abilitatile de a implementa algoritmii în limbajul
C/C++. Prin urmare si în acest volum sustinem demersul
nostru prin numeroase aplicatii rezolvate, cu explicatii detaliate
si implementari în limbajul C sau C++. De asemenea, propunem
spre rezolvare numeroase exercitii si probleme, de tipuri variate
si de dificultate gradata.
Acest mod de abordare recomanda cartea elevilor care studiaza
la scoala informatica, celor care se pregatesc pentru examenul
de bacalaureat, celor care doresc sa realizeze performante în
informatica, sa fie câstigatorii concursurilor si olimpiadelor
scolare. Cartea poate fi de un real folos si studentilor care
studiaza programarea calculatoarelor în primii ani de
facultate. Nu în ultimul rând, cartea poate constitui
un material didactic valoros pentru profesorii care predau informatica.
|
|
|
Programarea in limbajul C/C++ pentru liceu. Volumul I
|
Editura: Polirom, 2005 |
Cartea prezinta elementele
de baza ale limbajului C/C++, instructiunile limbajului, structuri
de date statice (tablou, sir de caractere, articol) si semistatice
(stiva si coada), precum si modularizarea programelor cu ajutorul
functiilor. Cei care au parcurs sistematic acest volum pot
fi considerati initiati în domeniul programarii calculatoarelor.
Structura cartii include atat materia prevazuta in programele
scolare actuale de la clasele de profil, cat si teme care
se studiaza in Centrele de Excelenta, pentru o pregatire de
performanta. Continutul teoretic este sustinut prin exemple
aplicative si prin numeroase rezolvari de probleme, iar fiecare
tema este insotita de un set consistent de probleme reprezentative,
propuse spre rezolvare. Limbajul de programare C a devenit
un standard: noile limbaje (de programare sau de scripting)
care se impun pe piata dezvoltatorilor de software au ca punct
de plecare sintaxa C/C++ (Java, Javascript, ActionScript,
PHP etc.).
|
|
|
Informatica. Manual pentru clasa a IX-a, profilul matematica-informatica
si stiintele naturii.
|
Editura:
Didactica si Pedagogica, 2004
|
Manualul include
materia prevazuta in programa scolara actuala pentru clasele
a IX-a de profil matematica-informatica si stiinte le naturii.
Manualul a fost aprobat de Ministerul Educatiei si Cercetarii,
prin Ordinul nr. 3886/24.05.2004.
|
|
|
Informatica. Culegere de probleme pentru liceu.
|
Editura:
Polirom, 2002
|
Culegerea cuprinde
95 de probleme rezolvate si 115 probleme propuse spre rezolvare,
grupate în 7 capitole tematice:
- Algoritmi elementari, în care se realizeaza prelucrari
simple asupra datelor, fara o organizare a acestora în
structuri de date;
- Structuri de date elementare, în care se utilizeaza
structurile de date statice fundamentale (tabloul, sirul de
caractere, articolul);
- Subprograme si recursivitate, în care accentul este
plasat pe dezvoltarea modulara a aplicatiilor;
- Metoda backtracking, în care sunt rezolvate si propuse
probleme care necesita aplicarea acestei metode;
- Programare dinamica, în care este realizata o prezentare
a metodei si aplicarea acesteia pentru rezolvarea a numeroase
probleme;
- Algoritmi pe grafuri, în care sunt rezolvate si propuse
spre rezolvare probleme care vizeaza algoritmii fundamentali
pentru grafuri orientate si neorientate (parcurgerea grafurilor,
conexitate, probleme de drum optim, probleme de ordonantare
temporala, etc)
- Structuri de date arborescente, în care sunt prezentate
câteva aplicatii ale acestei categorii speciale de grafuri.
Implementarea solutiilor este realizata în limbajul
C++.
În cadrul fiecarui capitol problemele sunt introduse
gradat, în functie de dificultate. Unele sunt probleme
clasice", dar cele mai numeroase sunt probleme
deosebite, care au fost utilizate la diferite olimpiade si
concursuri
|
|
Pagina: 1 2 3
4 5
|
|