ARBORE - un graf neorientat
conex si fara cicluri.
ARBORE BINAR - un arbore
care fie este vid, fie consta dintr-un nod radacina si doi arbori binari
disjuncti numiti subarborele stang, respectiv subarborele drept.
ARBORE BINAR COMPPLET - arbore
binar care se obtine dintr-un arbore binar plin prin eliminarea sin
dreapta catre stanga a unor noduri de pe ultimul nivel.
ARBORE BINAR PLIN - arbore
binare care are 2^k-1 varfuri dispuse pe nivelurile 0,1, ..., k-1, astfel
incat pe fiecare nivel i se gasesc 2^i varfuri.
ARBORE BINAR STRICT - arborie
binar in care orice varf are gradul zero (este terminal) sau doi (are
exact doi fii).
ARBORE CU RADACINA - o multime
finita de noduri care fie este vida fie:
- exista un nod special numit radacina arborelui
- multimea celorlalte noduri este partitionata in n>=0 clase A1,
A2, ..., An, fiecare clasa fiind un arbore cu radacina. Radacina arborelui
este unita prin muchii de radacinile arborilor A1, A2, ..., An.
COADA CU PRIORITATE - o structura
de date abstracta formata din elemente care au asociata o valoare numita
cheie sau prioritate si care suporta urmaoarele operatii:
- Insert(Q,x): insereaza elementul x in coada cu prioritate
Q;
- ExtractMax(Q): extrage elementul de valoare maxima din coada cu prioritate
Q.
MAX-HEAP - un arbore binar
complet in care valoarea memorata in orice nod al sau este mai mare
sau egala decat valorile memorate in nodurile fii ai acestuia.
MIN-HEAP - un arbore
binar complet in care valoarea memorata in orice nod al sau este mai
mica sau egala decat valorile memorate in nodurile fii ai acestuia
|