a

EduacCES

Un site util cu rol de centrul de resurse de ...
website cu detalii

Se poarta FARAURAPEN...

Realizare de tricouri cu mesaje FARA URA PE NET.
website cu detalii

Oportunita...

Asociatia PREVENTIS pune la dispozitia profesoril......
website cu detalii


Modulul i Modulul ii Modulul iii Modulul iv Modulul v  

Modulul iii.Managementul informaţiei şi al învăţării

Modalităţi de intervenţie ale cadrului didactic

Situaţia elevului Intervenţia profesorului
nu-şi gestionează bine timpul - alcătuirea unui orar al zilei cu clasa;
- realizarea curbei de efort intelectual cu clasa.
nu este motivat pentru învăţare - discuţii cu elevii olimpici pe teme ca: stiluri de învăţare, managementul timpului etc.
- elaborarea unor proiecte (individuale/în grup) pentru îmbunătăţirea rezultatelor şcolare;
- discuţii cu profesorii/familia pentru analiza situaţiei.
nu este hotărât asupra opţiunilor şcolare/profesionale ulterioare - aplicarea chestionarelor de interese profesionale;
- elaborarea unor liste cu eventuale opţiuni şcolare/ profesionale;
- dezbateri pe teme multiple privind traseul educaţional;
- dezbateri la nivel de colectiv cu „personalităţi” în diferite domenii de activitate.
nu cunoaşte metodologia pentru examen - analiza ofertelor educaţionale cu elevii si familia;
- conceperea unor aplicaţii practice cu privire la modalitatea de completare/ realizare a unor fişe de înscriere sau recomandare.
nu ştie să realizeze documente privind orientarea profesională - realizarea şi completarea unor CV-uri, şi întocmirea la nivelul clasei a unei scrisori de intenţie/motivare pentru o aplicaţie anume;
- realizarea unor proiecte/profiluri manageriale.
nu ştie să realizeze proiecte/aplicaţii pentru anumite situaţii manageriale - concepe aplicaţii şi proiecte de finanţare sau formare;
- realizează jocuri de rol pentru situaţii manageriale concrete.
nu cunoaşte aspectele teoretice ale conceptului de” învăţare” - dezbateri pe tema „învăţarea” permanentă/activă;
- analiza aspectelor teoretice şi practice a conceptului de „management eficient în învăţare”.
nu a descoperit rolul şi importanţa utilizării TIC în activitatea de învăţare - iniţiază proiecte pe diferite teme de consiliere care să aibă ca resursă aspectul informatic (proiecte, pagini web, site-uri etc);
- accesarea portalurilor şi selectarea informaţiilor utile prezente în traseul educaţional al elevului;
- realizarea unor pagini web, site-uri educaţionale etc.