Modulul i | Modulul ii | Modulul iii | Modulul iv | Modulul v |
Modulul i.Autocunoaştere şi dezvoltare personală
Generalităţi - cunoaşterea personalităţii elevuluiCunoaşterea personalităţii elevului reprezintă principala sarcină a profesorului, indiferent de tipul de activitate educaţională desfăşurată (şcolară şi extraşcolară). Având convingerea că aparţine unei alte generaţii ale cărei preocupări şi interese sunt mult diferite de cele ale adulţilor, gândurile, opiniile şi modalităţile de abordare ale (pre)adolescenţilor vizează statutul lor actual, pe cel de elev. Prin aceasta, în raport cu instituţia şcolară, opiniile lor dezvăluie nu “conflictul între generaţii”, nu refuzul şi încăpăţânarea specifică vârstei ci dorinţa de a fi integraţi şi recunoscuţi în ceea ce le este specific. Ca urmare, raportările nu se fac direct la ora de Dirigenţie, ci la ora LOR de Dirigenţie. Modulul prezent oferă prin conţinut şi tematică activităţi care trebuie să incite la comunicare, formarea unor deprinderi specifice vârstei căreia se adresează, cunoaşterea şi perceperea corectă din partea elevului a unor caracteristici biologice şi psihologice în conformitate cu stadiul lor de dezvoltare. |
|