a

EduacCES

Un site util cu rol de centrul de resurse de ...
website cu detalii

Se poarta FARAURAPEN...

Realizare de tricouri cu mesaje FARA URA PE NET.
website cu detalii

Oportunita...

Asociatia PREVENTIS pune la dispozitia profesoril......
website cu detalii


Modulul i Modulul ii Modulul iii Modulul iv Modulul v  

Modulul i.Autocunoaştere şi dezvoltare personală

Sugestii privind stabilirea tematicii

Tematica abordată de profesori trebuie să ţină seama de vârsta elevilor, de stadiul lor de dezvoltare în procesul de formare a personalităţii.

Propunem câteva sugestii de teme propuse spre dezbatere clasei de elevi:

  • profesorul trebuie să abordeze orice temă propusă de elevi sau pe care ar intui că o doresc spre dezbatere;
  • sunt recomandate ca tematică lecţiile care abordează problemele vârstei caracteristice clasei de elevi, problemele realităţii sociale şi ale lumii contemporane;
  • tratarea diferenţiată şi individualizată a fiecarui elev ca un caz particular şi distinct;
  • temele propuse trebuie să vizeze nu numai prezentul ci şi perspectiva iar unele teme complexe vor fi reluate în forme noi;
  • abordarea tematicii din perspectiva cunoaşterii sistematice, continuă şi cu folosirea instrumentelor şi metodelor ştiintifice privind personalitatea elevului din perspectivă biologică, psihologică şi socială;
  • a se evita mimetismul (copierea sau imitarea unor teme de la clasele paralele sau de la alte clase), supradimensionarea volumului de idei şi date ce urmează a fi puse în atenţia elevilor;
  • ireductibilitatea copilului la adult, respectiv înţelegerea faptului că un copil nu este un adult în miniatură ci are nevoi specifice şi modalităţi diferite de înţelegere şi relaţionare;
  • tematica abordată trebuie să vizeze două aspecte esenţiale ale muncii educative: pe de o parte, elaborarea unui diagnostic (o situaţie, o stare de fapt) iar pe de altă parte prognostic (un posibil traseu de evoluţie);