Modulul i | Modulul ii | Modulul iii | Modulul iv | Modulul v |
Modulul i.Autocunoaştere şi dezvoltare personală
Strategii educaţionaleÎn activităţile de consiliere, o mare importanţă o are dezvoltarea capacităţii de autocunoaştere şi autoevaluare a elevului. Necunoaşterea, subevaluarea sau supraevaluarea posibilităţilor proprii poate conduce la o orientare greşită de către profesor sau la o alegere nepotrivită a elevului, ambii parteneri rămânând cu un sentiment de neîmplinire. Ora de consiliere oferă elevului posibilitatea de a fi tratat ca un partener, activitatea educaţională fiind recunoscută şi acceptată. Reuşita sau eşecul este rezultatul unei colaborări. Niciunul dintre parteneri nu-şi asumă singur meritele sau vinovăţia. Încercăm să oferim câteva exemple de strategii care ar putea să-i ofere acestei relaţii conotaţiile dorite de dumneavoastră. “Codul vieţii”, propus de Georges Grinda în lucrarea “Pour l’enfant” (”Pentru copil”), poate oferi o imagine clară a relaţiei care trebuie să existe între profesor şi elev.
Elevul poate să se confrunte cu situaţii problemă dacă:
|