a

EduacCES

Un site util cu rol de centrul de resurse de ...
website cu detalii

Se poarta FARAURAPEN...

Realizare de tricouri cu mesaje FARA URA PE NET.
website cu detalii

Oportunita...

Asociatia PREVENTIS pune la dispozitia profesoril......
website cu detalii


Modulul i Modulul ii Modulul iii Modulul iv Modulul v  

Modulul i.Autocunoaştere şi dezvoltare personală

Strategii educaţionale

În activităţile de consiliere, o mare importanţă o are dezvoltarea capacităţii de autocunoaştere şi autoevaluare a elevului.

Necunoaşterea, subevaluarea sau supraevaluarea posibilităţilor proprii poate conduce la o orientare greşită de către profesor sau la o alegere nepotrivită a elevului, ambii parteneri rămânând cu un sentiment de neîmplinire.

Ora de consiliere oferă elevului posibilitatea de a fi tratat ca un partener, activitatea educaţională fiind recunoscută şi acceptată. Reuşita sau eşecul este rezultatul unei colaborări. Niciunul dintre parteneri nu-şi asumă singur meritele sau vinovăţia.

Încercăm să oferim câteva exemple de strategii care ar putea să-i ofere acestei relaţii conotaţiile dorite de dumneavoastră.

“Codul vieţii”, propus de Georges Grinda în lucrarea “Pour l’enfant” (”Pentru copil”), poate oferi o imagine clară a relaţiei care trebuie să existe între profesor şi elev.

  • Copilul este o persoană în devenire: eu îl respect.
  • Copilul este curios: eu discut cu el.
  • Copilul se minunează: eu îl conduc să caute frumosul.
  • Copilul vrea să-şi afirme personalitatea: eu îl ajut să se cunoască.
  • Copilul caută un model: eu îi ofer un exemplu.
  • Copilul descoperă corpul său: eu îi arat că sănătatea este o forţă.
  • Copilul se îndoieşte de el: eu apreciez ceea ce face el.
  • Copilul vrea să fie independent: eu îl invit să fie responsabil.
  • Copilul nu se cunoaşte decât pe sine: eu îl invăţ şi altele.
  • Copilul are nevoie de un ideal: eu îl ajut să dea un sens vieţii sale.

Elevul poate să se confrunte cu situaţii problemă dacă:

  • şi-a creat o o percepţie greşită,
  • are predispoziţii pentru eşec,
  • se autodepreciază,
  • nu realizează un inventar corect al resurselor disponibile,
  • nu găseşte în profesor un partener şi un confident.