a

EduacCES

Un site util cu rol de centrul de resurse de ...
website cu detalii

Se poarta FARAURAPEN...

Realizare de tricouri cu mesaje FARA URA PE NET.
website cu detalii

Oportunita...

Asociatia PREVENTIS pune la dispozitia profesoril......
website cu detalii


Modulul i Modulul ii Modulul iii Modulul iv Modulul v  

Modulul i.Autocunoaştere şi dezvoltare personală

Modalităţi de intervenţie ale cadrului didactic

Relaţia celor doi parteneri ai educaţiei (profesor-elev) trebuie să se bazeze pe comunicare, prevenţie şi înlăturarea barierelor de comunicare.

Această relaţie presupune:

  • cooperare,
  • încredere,
  • confidenţialitate,
  • acceptare reciprocă,
  • respect reciproc,
  • empatie,
  • onestitate.

În tabelul prezentat, puteţi găsi exemple de situaţii prin care trece elevul şi modalităţile prin care profesorul poate interveni.


Situaţia elevului Intervenţia profesorului
comunică greu descoperă persoanele cu care empatizează bine.
se exprimă greu îl incită la povestire, îi atribuie diferite roluri.
este o fire introvertită îi oferă anumite atribuţii, sarcini în cadrul clasei.
nu are prieteni vorbeşte cu el în calitate de partener, îl implică în diferite proiecte, sarcini, lucru în grup.
nu acceptă sarcini la nivel de grup (nu le execută) - îl laudă pentru fiecare situaţie pozitivă realizată de el;
- îl lămureste asupra consecinţelor faptelor lui la nivelul grupului.
nu are o imagine/stimă de sine pozitivă descoperă punctele tari ale personalităţii acestuia.
se simte singur şi neînţeles creează ocazii de dialog, respectă conceptul de confident.
este energic oferă soluţii pentru activităţi extraşcolare (sport, excursii).
este o fire vulcanică îî explică limitele libertăţii lui.
dă impresia că nu-l interesează nimic. îl ajută să-şi formeze scopuri
experimentează binele şi răul îl ajută să discearnă.
sesisează diferenţele individuale în creştere şi dezvoltare - oferă situaţii care să descrie asemănările şi deosebirile dintre oameni;
- îl ajută sa conştientizeze faptul că oamenii au reacţii diferite la aceiaşi stimuli.