Modulul i | Modulul ii | Modulul iii | Modulul iv | Modulul v |
Modulul i.Autocunoaştere şi dezvoltare personală
Modalităţi de intervenţie ale cadrului didacticRelaţia celor doi parteneri ai educaţiei (profesor-elev) trebuie să se bazeze pe comunicare, prevenţie şi înlăturarea barierelor de comunicare. Această relaţie presupune:
În tabelul prezentat, puteţi găsi exemple de situaţii prin care trece elevul şi modalităţile prin care profesorul poate interveni. |
|
Situaţia elevului | Intervenţia profesorului |
---|---|
comunică greu | descoperă persoanele cu care empatizează bine. |
se exprimă greu | îl incită la povestire, îi atribuie diferite roluri. |
este o fire introvertită | îi oferă anumite atribuţii, sarcini în cadrul clasei. |
nu are prieteni | vorbeşte cu el în calitate de partener, îl implică în diferite proiecte, sarcini, lucru în grup. |
nu acceptă sarcini la nivel de grup (nu le execută) | - îl laudă pentru fiecare situaţie pozitivă realizată de el; - îl lămureste asupra consecinţelor faptelor lui la nivelul grupului. |
nu are o imagine/stimă de sine pozitivă | descoperă punctele tari ale personalităţii acestuia. |
se simte singur şi neînţeles | creează ocazii de dialog, respectă conceptul de confident. |
este energic | oferă soluţii pentru activităţi extraşcolare (sport, excursii). |
este o fire vulcanică | îî explică limitele libertăţii lui. |
dă impresia că nu-l interesează nimic. | îl ajută să-şi formeze scopuri |
experimentează binele şi răul | îl ajută să discearnă. |
sesisează diferenţele individuale în creştere şi dezvoltare | - oferă situaţii care să descrie asemănările şi deosebirile dintre oameni; - îl ajută sa conştientizeze faptul că oamenii au reacţii diferite la aceiaşi stimuli. |