Modulul i | Modulul ii | Modulul iii | Modulul iv | Modulul v |
Modulul ii.Comunicarea şi abilităţile sociale
Sugestii pentru stabilirea tematiciiTematica şi modul în care profesorul reuşeşte să aleagă strategiile educaţionale cele mai potrivite pentru ora de Dirigenţie fac din această activitate educativă o lecţie aparte. Nu trebuie uitat că ora de Dirigenţie trebuie să-i mobilizeze pe elevi, să-i incite la dialog, la comunicare sinceră şi directă cu profesorul sau alţi interlocutori. Practica a validat un şir de metode: 1. Dialogul este „forma principală de desfăşurare a orei de Dirigenţie”:
2. Expunerea nu îl sensibilizează pe elev, de aceea trebuie să ocupe un loc mai restrâns; 3. Povestirea; 4. Lectura; 5. Ore care folosesc proiecţii, audiţii, tabel; 6. Folosirea soft-urilor educaţionale; Ora de Dirigenţie nu-şi propune explicit însuşirea unui sistem de noţiuni ştiinţifice sau de formare a priceperilor şi deprinderilor de muncă - cu acestea se ocupă lecţiile de specialitate - ci să dezvolte interese, motive superioare, gustul pentru frumos, pregătirea psihologică, sentimente şi atitudini pozitive. Toate aceste aspecte se pot dezvolta în personalitata elevului printr-o comunicare eficientă cu acesta:
|
|