a

EduacCES

Un site util cu rol de centrul de resurse de ...
website cu detalii

Se poarta FARAURAPEN...

Realizare de tricouri cu mesaje FARA URA PE NET.
website cu detalii

Oportunita...

Asociatia PREVENTIS pune la dispozitia profesoril......
website cu detalii


Modulul i Modulul ii Modulul iii Modulul iv Modulul v  

Modulul ii.Comunicarea şi abilităţile sociale

Sugestii pentru stabilirea tematicii

Tematica şi modul în care profesorul reuşeşte să aleagă strategiile educaţionale cele mai potrivite pentru ora de Dirigenţie fac din această activitate educativă o lecţie aparte. Nu trebuie uitat că ora de Dirigenţie trebuie să-i mobilizeze pe elevi, să-i incite la dialog, la comunicare sinceră şi directă cu profesorul sau alţi interlocutori.

Practica a validat un şir de metode:

1. Dialogul este „forma principală de desfăşurare a orei de Dirigenţie”:

  • el trebuie înţeles ca mijloc de comunicare, care cuprinde nu numai un schimb de informaţii ci şi împărtăşiri de sentimente, idei, experienţe;
  • dialogul trebuie să permită puncte de vedere contradictorii şi să stimuleze participarea unui număr cât mai mare de elevi;
  • este metoda care convinge cel mai uşor.

2. Expunerea nu îl sensibilizează pe elev, de aceea trebuie să ocupe un loc mai restrâns;

3. Povestirea;

4. Lectura;

5. Ore care folosesc proiecţii, audiţii, tabel;

6. Folosirea soft-urilor educaţionale;

Ora de Dirigenţie nu-şi propune explicit însuşirea unui sistem de noţiuni ştiinţifice sau de formare a priceperilor şi deprinderilor de muncă - cu acestea se ocupă lecţiile de specialitate - ci să dezvolte interese, motive superioare, gustul pentru frumos, pregătirea psihologică, sentimente şi atitudini pozitive.

Toate aceste aspecte se pot dezvolta în personalitata elevului printr-o comunicare eficientă cu acesta:

  • în orice activitate de dirigenţie, profesorul să utilizeze la maxim comunicarea venită/primită de elev, pe teme propuse de el;
  • activităţi care să-l familiarizeze pe elev cu tipurile de comunicare (verbală, nonverbală, paraverbală etc.), mijloacele de comunicare (telefon, calculator etc.);
  • activităţi prin care se dezvoltă acele aptitudini de creare şi receptare corectă a unui mesaj;
  • activităţi care să-i învete pe elevi tehnicile de învăţare, de înlăturare a „blocajelor de comunicare”.