a

EduacCES

Un site util cu rol de centrul de resurse de ...
website cu detalii

Se poarta FARAURAPEN...

Realizare de tricouri cu mesaje FARA URA PE NET.
website cu detalii

Oportunita...

Asociatia PREVENTIS pune la dispozitia profesoril......
website cu detalii


Modulul i Modulul ii Modulul iii Modulul iv Modulul v  

Modulul v.Calitatea stilului de viaţă

Modalităţi de intervenţie ale cadrului didactic

Dincolo de simpla eliberare a unor substanţe chimice(ca adrenalina sau corticoizii) în corpul uman, stresul activează intens trei tipuri de emoţii: depresia, anxietatea, furia sau agresivitatea.

Propunem ca modalităţi de intervenţie pentru aceste cazuri următoarele situaţii:

1. Depresia:

Situaţia elevului Intervenţia profesorului
- acceptă umilinţa;
- reacţii de detaşare;
- îndură fără să acţioneze.
- înlăturarea stării de tristeţe;
- vizita unui prieten drag.
prăbuşirea dispoziţiei - o implicare într-un program educativ;
- crearea unor ocazii plăcute pentru subiect;
- eliminarea factorului denumit „oboseală cronică”.
pierderea interesului - reactivarea elementelor care stârneau interesul (hobby-uri);
- implicare activă în diferite situaţii;
- proiecte de grup;
- asumarea unor responsabilităţi, roluri la nivel de grup.
viaţa cu „încetinitorul”, senzaţia de hibernare, disfuncţionalităţi de natură biologică, tulburări de somn - eliminarea factorului numit „rutină” prin activităţi inedite;
- activizarea vietii de zi cu zi, vizite, cercuri;
- realizarea unui program zilnic mai vioi.

2. Anxietatea:

Situaţia elevului Intervenţia profesorului
- trăieşte permanent cu teamă şi nelinişte;
- se simte tensionat.
- implicarea în activităţile şcolare/extraşcolare care să-i dezvolte funcţia vorbirii;
- implicare în proiecte cu rol de decizie (persoana care trebuie să hotărasca).
schimbarea comportamentului - diminuarea stării de discomfort psihic;
- activităţi relaxante, de preferinţă extraşcolare;
- încurajare permanentă, din partea profesorilor, a clasei, a familiei, a prietenilor;
- diminuarea senzaţiei de „hipervigilenţă” prin activităţi de consiliere individuală;
- includerea în activităţi/proiecte care îi conferă senzaţia de bucurie, lucru în echipă, acceptare.

3. Furia sau agresivitatea

Situaţia elevului Intervenţia profesorului
Manifestări comportamentale agresive verbale sau fizice - consiliere individuală/familială pentru a descoperi cauzele ce determină aceste comportamente;
- asumarea unor roluri de coordonator, lider, şef.