Strategii educaţionale
Prin activităţile desfăşurate, indiferent de forma pe care acestea o îmbracă, şcolare, extraşcolare, în parteneriate cu diferite ONG-uri, profesorul trebuie să-i acorde elevului sprijin, încredere, susţinere.
În cadrul susţinerii sociale, pot fi identificate următoarele strategii:
- a) Susţinere emoţională – profesorul atribuie sentimente de afecţiune, de înţelegere şi protecţie necesară în momente grele - „suntem cu tine”.
- b) Susţinerea stimei de sine – încrederea în propriile valori, a calităţilor şi competenţelor elevului - „te cunosc, o să reuşeşti, eşti capabil”.
- c) Susţinerea materială – depistarea resurselor materiale suplimentare de care ar putea beneficia elevul (burse, sponsorizări etc.) - „De ce anume ai nevoie ca să reuşeşti?”.
- d) Susţinere prin informaţii – gesturi, sugestii şi informaţii pe care profesorul le oferă necondiţionat elevului - „Iată ce poţi face în problema ta!”.
|
|