Romana | English


2014 | 2013 |2012 |2011 |2008 |2007 | 2006 | 2005 | 2004

Verbul. Modul indicativ

Premiul de Creativitate SIVECO la Conferinţa Naţională de Învăţământ Virtual 2010
Premiul al III-lea la Concursul Naţional de Proiecte „Cel mai bun creator de soft educaţional” organizat prin proiectul „Profesorul – creator de soft educaţional”.

Ce oferim prin soft-ul educaţional „Verbul. Modul indicativ”?
- o sinteză operaţională a informaţiilor esenţiale referitoare la tema dată;
- numeroase exemple, clare, adecvate vârstei elevilor, selectate din texte literare relevante;
- sarcini de lucru variate, în multiple variante, constituind un context pentru aplicare şi exersare şi asigurând astfel formarea competenţelor specifice temei;
- feed-back permanent, de diagnostic şi de explicitare, precum şi puncte de sprijin care să susţină elevul în demersul său de învăţare;
- şi nu în ultimul rând un mediu de învăţare atractiv, care valorizează valenţele educative ale jocului.
Toate acestea evidenţiază avantajele metodei pe care o promovăm prin acest soft: o mai eficientă utilizare a timpului didactic, accentul pus pe motivaţia elevilor, pe autonomia învăţării şi pe corecta autoevaluare şi evaluare a acestora, punerea la dispoziţia profesorilor de limba română a unui material care să le uşureze munca de proiectare didactică sau să le sugereze metode pentru proiectarea unor activităţi de învăţare variate, care evită monotonia. În plus, facilităţile noilor tehnologii acoperă necesităţi de învăţare pe care metodele tradiţionale nu le acopereau în mod obişnuit, acestea depinzând de creativitatea şi de entuziasmul profesorului. De fapt, softul propus este o alternativă care se adresează tot profesorilor creativi, care, prin activităţile de învăţare proiectate, prin metodele alese şi prin utilizarea personalizată a acestora, caută, în aceeaşi măsură, să dezvolte competenţe necesare dar şi să cultive educaţilor valori şi atitudini.

Lumea arabă

Calificat la Concursul Naţional de Proiecte „Cel mai bun creator de soft educaţional” organizat prin proiectul „Profesorul – creator de soft educaţional”.

Lecţia urmăreşte să prezinte lumea arabă de la începuturile islamismului până în jurul anului 1000, urmărind deopotrivă apariţia şi răspândirea noii religii, dar şi contribuţia adusă de arabi la patrimoniul cultural al lumii. De asemenea, urmăreşte stimularea interesului elevilor pentru descoperirea unor aspecte cât mai diverse aparţinând culturii şi civilizaţiei arabe.

Principiile lui Newton

Lucrarea „Principiile lui Newton” este un software educaţional pentru elevii claselor a IX-a care studiază disciplina Fizică. Aplicaţia noastră ilustrează cele 4 principii newtoniene prin câte un experiment simplu, efectuat în laborator. Punctul central al lucrării este studiul mişcării corpurilor pe planul înclinat. Lucrarea conţine un modul demonstrativ, în cadrul căruia elevii pot introduce valori pentru forţa de tracţiune, forţa de greutate, coeficientul de frecare şi respectiv unghiul planului înclinat şi pot studia efectul, urmărind simularea mişcării. De asemenea, lucrarea conţine şi un modul de aplicaţii în cadrul căruia generăm probleme referitoare la mişcarea corpurilor pe plan înclinat: 3 dintre parametrii care caracterizează mişcarea sunt fixaţi, iar elevul trebuie să determine o valoare pentru cel de al patrulea parametru astfel încât să obţină un anumit efect de mişcare specificat. Lucrarea a fost dezvoltată în cadrul Şcolii de vară InfoFizica 2011.

© Emanuela Cerchez 2004