Romana | English


2014 | 2013 |2012 |2011 |2008 |2007 | 2006 | 2005 | 2004

Romantismul - o abordare interdisciplinara

Autori:
Andrei Neculai, Bogdan Lica, prof. Genoveva Butnaru, prof. Emanuela Cerchez

Softul "Romantismul – o abordare interdisciplinară" oferă elevului o modalitate activă de a dobândi o viziune de ansamblu asupra contextului şi a curentului artistic. Exerciţiile îl ajută să actualizeze cunoştinţele de istorie universală relevante pentru perioada romantismului şi să le coreleze cu momentul studiat din punct de vedere artistic, pentru a înţelege viziunea şi mentalitatea oamenilor din secolul al XIX-lea. De asemenea, exerciţiile de ilustrare a temelor, motivelor şi mijloacelor artistice se aplică nu doar pe texte literare, ci şi pe reprezentări plastice şi muzicale. Această abordare interdisciplinară îi ajută pe elevi să înţelegă faptul că temele, motivele, mesajul şi semnificaţiile sunt aceleaşi, indiferent de modalitatea artistică folosită, ele, de fapt, cristalizând un mod de a vedea lumea la un moment dat în istorie. Credem că în felul acesta analiza textului literar îşi poate dovedi utilitatea, înţelegerea textului fiind o cale spre înţelegerea contextului şi a umanităţii, în general.

Algoritmul lui Lee

Autori:
Maria Mateescu, Robert Onesim, prof. Emanuela Cerchez

Algoritmul lui Lee rezolvă o problemă frecvent întâlnită în practică: determinarea unui drum cu număr minim de paşi, în anumite condiţii, spaţiul de căutare fiind un tablou (cel mai frecvent, bidimensional). Reprezintă de asemenea una dintre cele mai remarcabile aplicaţii ale unei structuri de date abstracte, fundamentală în informatică, coada. Din punct de vedere didactic, algoritmul lui Lee este un subiect dificil, care solicită extrem de multă energie: trebuie creată imaginea vizuală, reprezentarea în memorie, explicat modul de funcţionare şi în plus toate acestea urmărite în paralel cu implementarea. Aceasta este provocarea la care soft-ul nostru încearcă să propună o soluţie. Punctul forte al aplicaţiei constă în abordarea metodică, în construirea pas cu pas a cunoaşterii, în spirală, plecând de la o problemă binecunoscută, problema Labirintului, până la momentul final, care prezintă structurile de date, implementarea şi reprezentarea vizuală pentru problema studiată. Abordarea reprezintă de asemenea un model de bună practică pentru rezolvarea de probleme la informatică. Aplicaţia va fi publicată în galeria software a Arhivei Educaţionale .campion şi, împreună cu numeroasele aplicaţii ale algoritmului lui Lee existente pe arhivă, considerăm că va fi de un real folos elevilor care studiază Informatica.

© Emanuela Cerchez 2004