|
Romana | English
2014 |2013 |
2012 |2011 | 2008 |2007 |
2006 | 2005
| 2004
|
Elemente de baza ale limbajului C/C++
|
Premiul I Cupa
Siveco 2006
|
Învatarea limbajului
C/C++ nu este, în general, o sarcina usoara. Experienta
multor ani petrecuti la catedra ne arata ca nu toti elevii
cu care lucram ajung sa stapâneasca cu adevarat tainele
programarii si nu ajung sa cunoasca la un nivel ridicat limbajul
de programare C/C++.
Aceste lucruri ne-au îndemnat sa încercam o
alta abordare în ceea ce priveste elementele de baza
ale limbajului. Aceasta noua abordare o încercam cu
ajutorul jocului didactic, adica sa încercam sa-l
facem pe elev sa înteleaga si sa învete limbajul
de programare jucându-se.
Desigur, din lectii nu pot lipsi aspectele teoretice, exemplele,
exercitiile. Toate acestea exista si în lectiile noastre,
în implementarea Borland C 3.1, însa accentul
se pune pe joc, pe mici animatii care sa stimuleze imaginatia
elevului, animatii care sa ilustreze într-un mod placut
sarcinile de lucru primite de elev spre rezolvare.
Personajul principal în lectiile noastre este simpaticul
Bodo, care îl conduce pe elev prin toate momentele
celor 7 lectii. Desigur el este ajutat în permanenta
de ceilalti membrii ai familiei, Bodolina, Bodonel si Bodonela.
Lectiile 1-5 sunt lectii în care elevul învata
pas cu pas elementele de baza ale limbajului, fiecare lectie
având o mica parte de teorie, exemple si 1-5 sarcini
de lucru. Lectia 6 contine 4 jocuri didactice (un Labirint,
un Rebus un Aritmogrif si un pescuitor de Perle), care pot
fi duse la sfârsit doar daca elevul a acumulat suficiente
cunostintele teoretice din lectiile 1-5. Lectia 7 este o
lectie de recapitulare finala în urma careia elevul
este evaluat.
|
|
|
Civilizatii preistorice pe teritoriul Romaniei
|
Premiul al II-lea
Cupa Siveco 2006
|
În timp ce
în planul istoriei universale produsele software, enciclopedii,
pagini web nu mai reprezinta de mult o noutate, istoria românilor
este constituie, pentru moment, un univers insuficient explorat
din aceasta perspectiva.
Pentru tema Civilizatiile preistorice de pe teritoriul României
exista numeroase argumente aflate, indiscutabil, în
strânsa corelatie. Ca prim argument mentionam implicatiile
de ordin socio-economic generate de aceasta perioada, care
au marcat în mod evident evolutia comunitatilor umane
din spatiul carpato-dunarean.
Am tinut cont de posibilitatile reale de a explora virtual
un continut istoric, de a proiecta si îmbina într-un
mod atractiv, interactiv, util, resurse traditionale si moderne
în acelasi timp, facilitând astfel demersul didactic
al profesorului, în activitatea de predare- evaluare,
dar si pe cel al elevului, în sensul optimizarii învatarii
independente.
Totodata, am avut în vedere si o audienta precisa, adresându-ne
cu precadere elevilor de clasa a VIII-a, care studiaza aceasta
tema în cadrul continutului Civilizatii preistorice
si antice pe teritoriul României si care se pregatesc
pentru sustinerea examenului la Istorie la Testarea Nationala.
|
|
|
|