Romana | English


2014 |2013 | 2012 |2011 | 2008 |2007 | 2006 | 2005 | 2004

Elemente de baza ale limbajului C/C++
Premiul I Cupa Siveco 2006
Învatarea limbajului C/C++ nu este, în general, o sarcina usoara. Experienta multor ani petrecuti la catedra ne arata ca nu toti elevii cu care lucram ajung sa stapâneasca cu adevarat tainele programarii si nu ajung sa cunoasca la un nivel ridicat limbajul de programare C/C++.

Aceste lucruri ne-au îndemnat sa încercam o alta abordare în ceea ce priveste elementele de baza ale limbajului. Aceasta noua abordare o încercam cu ajutorul jocului didactic, adica sa încercam sa-l facem pe elev sa înteleaga si sa învete limbajul de programare jucându-se.
Desigur, din lectii nu pot lipsi aspectele teoretice, exemplele, exercitiile. Toate acestea exista si în lectiile noastre, în implementarea Borland C 3.1, însa accentul se pune pe joc, pe mici animatii care sa stimuleze imaginatia elevului, animatii care sa ilustreze într-un mod placut sarcinile de lucru primite de elev spre rezolvare.
Personajul principal în lectiile noastre este simpaticul Bodo, care îl conduce pe elev prin toate momentele celor 7 lectii. Desigur el este ajutat în permanenta de ceilalti membrii ai familiei, Bodolina, Bodonel si Bodonela.

Lectiile 1-5 sunt lectii în care elevul învata pas cu pas elementele de baza ale limbajului, fiecare lectie având o mica parte de teorie, exemple si 1-5 sarcini de lucru. Lectia 6 contine 4 jocuri didactice (un Labirint, un Rebus un Aritmogrif si un pescuitor de Perle), care pot fi duse la sfârsit doar daca elevul a acumulat suficiente cunostintele teoretice din lectiile 1-5. Lectia 7 este o lectie de recapitulare finala în urma careia elevul este evaluat.

Civilizatii preistorice pe teritoriul Romaniei
Premiul al II-lea Cupa Siveco 2006
În timp ce în planul istoriei universale produsele software, enciclopedii, pagini web nu mai reprezinta de mult o noutate, istoria românilor este constituie, pentru moment, un univers insuficient explorat din aceasta perspectiva.
Pentru tema Civilizatiile preistorice de pe teritoriul României exista numeroase argumente aflate, indiscutabil, în strânsa corelatie. Ca prim argument mentionam implicatiile de ordin socio-economic generate de aceasta perioada, care au marcat în mod evident evolutia comunitatilor umane din spatiul carpato-dunarean.
Am tinut cont de posibilitatile reale de a explora virtual un continut istoric, de a proiecta si îmbina într-un mod atractiv, interactiv, util, resurse traditionale si moderne în acelasi timp, facilitând astfel demersul didactic al profesorului, în activitatea de predare- evaluare, dar si pe cel al elevului, în sensul optimizarii învatarii independente.
Totodata, am avut în vedere si o audienta precisa, adresându-ne cu precadere elevilor de clasa a VIII-a, care studiaza aceasta tema în cadrul continutului Civilizatii preistorice si antice pe teritoriul României si care se pregatesc pentru sustinerea examenului la Istorie la Testarea Nationala.
© Emanuela Cerchez 2004